tirsdag 14. juni 2016

Annapurna Flower Trip - Day 3. A big surprise for garden lovers near the river.

Jeg gledet meg virkelig til å få en liten pause før vi skulle ta til på de lange bakkene opp til Ghandruk. Etter å ha gått nedover i en times tid i så bratt terreng, kjentes det litt i tærne. Skulle bli godt å få av skoa en liten stund også. Helt i andre tanker og litt opptatt med fotografering av noen amaryllis som sto under noen bambustrær, var overraskelsen desto større. Da vi kom opp de siste trappetrinnene, åpnet et helt eldorado seg. En nydelig restaurant med stoffduker på bordet og et vell av blomster over alt. Den nydelige steinlagde gårdsplassen, omgitt av et lav lite steinhus og i haugevis med blomster i potter, i tillegg til noen bedd inn i mellom. Det hele var så overraskende og vakkert at jeg ble nesten stum av beundring. I dette huset bodde det noen som virkelig elsket planter, og hadde fått det maksimale ut av det lille de hadde å klare seg med. Dessverre var det lite folk å se her, så vi fikk ikke snakket de som eide hagen. De jobbet nok på åkeren oppe i lia. Jeg glemte at jeg var både tørst og hadde vondt i tærne. Her måtte jeg fotografere med kameraet, mobilen, og en videosnutt ble det også.

Nydelig amaryllis ved inngangen.



En flott laksefarget perlargonium. Her skulle min blomstervenninne Randi fra Skogn ha vært. Kanskje noen nye sorter. De fleste liknet likevel veldig på de sortene vi har i Norge.

Den flotte restauranten. Vi spiste og drakk kun medbrakt.
  

Ennå flere amarylliser. I bakgrunnen noen røde salvier.




Vakre perlargonier og tagetes.

Vakkert. Til høyre en plante jeg har sett, men finner ikke ut hva det er?


En klynge vakre amaryllis. Denne sorten er hvite inne i midten.

Et nydelig inngangsparti. Legg merke til de vakre Euphorbia pulcherrima.


Alt fra perlagonium til sukkulenter.

Den vakre Euphorbia pulcherrima.busken vokser i lavlandet i Nepal.
Begonia og perlargonium innrammet av den vakre klarteplanten som jeg faktisk ikke så før jeg begynte å studere bildene.
Flere vakre perlargoner.

Amaryllisen var plantet mange steder i hagen inn i mellom stein og heller. Tagetes er også en vanlig plante i Nepal, og det finnes flere viltvoksende sorter.

Utrolig vakkert.


Der det var en liten plass til noen amaryllisløk, hadde den fått spredd seg utover. I bakgrunnen ser vi også en lysere sort.

Euphorbia milii.

Begonia semperflorens
En vakker Cymbidium

En vakker sukkulent sammen med flotte perlargonier.

Her er både blomkarser, flere sorter amaryllis og euphorbia i tillegg til alle de vakre perlargoniene.

Tiden fløy avsted på dette vakre stedet. Guiden min hadde begynt å bli litt utålmodig, så jeg skjønte at nå var det på tide å komme seg videre.

Oj, der var han kommet godt i vei, og sto bare og ventet på meg.


Det var bare å ta farvel med denne vakre idyllen for denne gang.
Neste innlegg handler om veien opp de bratte bakkene til Ghandruk.

http://www.keepwalkingnepal.com/




































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar