mandag 27. juni 2016

1000 Åpne Hager 26. juni 2016


Søndag 26. juni deltok jeg for første gang i arrangementet 1000 Åpne Hager. Dette har vært et mål for meg i flere år. Jeg var stolt over at jeg endelig hadde kommet så langt at jeg kunne vise frem hagen min for publikum.

Mange planter sto i sin fineste skrud, særlig akeleiene. Alle selvsådde akeleier sto på sitt aller beste.
Aquilegia vulgaris "Winky Double" i flere farger. En salmon rosa Aquilegia vulgaris "Clementine der blomstene står rett opp på ganske stive grener, var det mange som gjerne kunne tenke seg en plante av. Jeg hadde ikke noen planter for salg. Det må jeg gjøre noe med til neste hagevandring. Da dette er stauder som er vanskelig å få kjøpt i vanlige hagesenter.






Kaffe og vaffel  klar til servering.

Mange hadde funnet veien til hagen min, og jeg fulgte opp med å vise gjestene rundt i hagen.

Rhododendronbeddet med stauder i forgrunnen blir beundret.

Det ble ganske fullt rundt kaffebordet etter hvert. 

























Noen koset seg også med kaffe, mens de tok turen rundt i hagen.

Det var skikkelig koselig at så mange hadde funnet veien. Noen var kjentfolk, men også mange nye som jeg aldri hadde truffet før hadde funnet veien til hagen min denne vakre søndagen i juni. Jeg fikk mange positive tilbakemeldinger, det er alltid kjekt når en bruker nesten all sin fritid på denne for meg verdens beste hobby.


Beundring av dammen.

Det å endelig være kommet så langt at en kan begynne å ha hagevandring, har lenge vært et stort mål, og lykken var stor over at så mange fant veien innom. Håpet er at jeg i slutten av august kan få til en dag med åpen hage, der jeg kan få vist frem hagen i "sensommer-skrud".


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar