onsdag 21. september 2016

Annapurna Flower Trip. - Day 6. Last evening in Annapurna.

Det var godt å komme frem til overnattingsstedet. Stedet her hadde et helt annet preg enn Banthanti der vi hadde spist lunsjen vår, og det flommet av varer utenfor alle restauranter og overnattingssteder. Men veldig koselig likevel.

Selv om jeg kjente det litt i beina etter den forholdsvis lange dagsetappen, var jeg klar for en liten fotorunde etter at jeg hadde fått meg en dusj. Her er det tørking av krydder.

Dette stedet hadde også svalgang utenfor rommene. Den vanlige blåfargen var byttet ut med en turkis farge. Ganske så stilig.

Fra restauranten. Til og med blomster på bordet, selv om det var plastikk.


Det som ble spesielt denne kvelden var at kokka hadde gitt fri alle kjøkkenhjelperne. De hadde dradd på bytur til Pokhara. Dermed måtte både guider og bærere hjelpe til. Jeg holdt meg til fotograferingen, for dette så ikke enkelt ut. All maten ble kokt over åpen ild.

Jeg fikk servert en utmerket suppe etterhvert med tibetansk brød til.

Restauranten sett fra utsiden.





Fra restaurantvinduet kunne vi se rett ned på dette huset. Her bodde en stor familie. Ganske så sparsommelig.

Mor og sønn på vei hjem.


Det som var spennende, var at en aldri visste hva som dukket opp rundt neste hjørne. Her en hyggelig uterestaurant.


Mais og fikentrær voks godt her.


Etter den lille gåturen, var det bare å pusse tenner på det lille og koselige badet mitt, med utsikt rett mot maisåkeren. Rommene var koselig, sengene var store og gode, og sengeklærne var alltid rene på de stedene jeg hadde overnattet. De som hadde overnattingssteder, måtte ha en eller annen form for vaskemaskin. Jeg så aldri noen som vasket mengder med sengeklær. Glemte dessverre å spørre. Neste morgen ventet noen timer med vandring, før en bil skulle hente oss og kjøre oss tilbake til hotellet i Pokhara. Litt vemodig etter alle de flotte dagene i fjellene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar