søndag 10. september 2023

Søndagen i Perth Hills ble både innholdsrikt og spennende

 Søndag morgen våknet vi spent begge to. Skulle det bli tur på oss til Perth Hills slik vi ønsket oss. Etter frokost var Einar klar for å kjøre. Sist vi var i Pert Hills rakk vi dessverre ikke innom et sted vi ønsket, da vi kun hadde hatt en halvtime til det stengde. I dag da vi kom dit, skjønte vi fort at her trengte vi god tid. Det var biler, folk og kø over alt.


Dette var også en fruktfarm, men hadde lagt inn masse aktiviteter både for barn og voksne.


På veien inn kom vi forbi dette rosebedet. Noe annet enn i Norge.





Da vi kom inn på området var der folksomt over alt. Noen hadde tatt picnic på gressplen. Andre diskuterte nok hva de skulle gjøre først og sist.


Einar og jeg gikk en runde rundt for å finne ut hva vi hadde lyst å få med oss her. Det var nok mest meg som vi få med meg noe.


En populær barneaktivitet.


Vakker morelle/kirsebær blomstring.


Køene var lange over alt.


Her kunne en bli fotografert i buer, biler, sofaer, campingvogn og foran juletreet. Noe av det mest merkelige jeg har sett. Alt var bare plastblomster. I Norge ville vi kaldt det for skikkelig "Jalla" eller kanskje også helt "Harry".
 

Om jeg så skulle stå i kø en time så ville jeg ha bilde foran denne bilen.


Ja, en campingvogn kan brukes til så mye. Dette må være en god ide for Hanne på Banqsoft


Dette hadde nok ikke passet helt inn i Norge med rosa pynt. 

 
Ikke nok med at frukttrærne blomstret. Litt ekstra fargerik plastblomster var hengt på i tillegg.

Mens vi ventet på at køen skulle bli mindre, fant vi ut at vi måtte finne oss noe å spise å drikke vi også.


Det var fullt overalt, men til slutt fikk vi oss heldigvis et bord og litt mat.

 

Vi så at foran sofaen var køen ganske liten, så vi prøvde den først. Stor stas å sitte der blandt 
plastblomsteren.


Etter å ha stått i køen en liten time, ble det min tur til å ta noen uforglemmelige bilder fra dette stedet. Jeg burde jo tatt fin kjolen på en slik dag.


Stor stas for meg dette. Einar nektet å ta noe bilde av seg. 


Synes jeg ser for meg en slik bil på Dregsetsve, men da vil jeg ha ekte blomster. Vi får se hva fremtiden kan bringe.


Etter å ha fotografert oss ferdige sto folk fortsatt i matkø.


Vi måtte en liten tur innom om julebutikken også, før vi fant ut at vi måtte begynne å vende nesen mot Perth igjen. På vei opp til Perth Hills hadde vi sett et skogsområde som så veldig spennende ut, og vi ønsket å stoppe der for å se om der kanskje kunne være noen spennende villblomster. Innlegget om det kommer i eget senere.

 


1 kommentar:

  1. Du har helt rett, Liv, - den campingvogna var right up my alley. Ville også hatt det juletreet ved siden av!
    Så artig å se så mye bilder, virker som dere koser dere. Nyt det, plutselig er det desember.

    SvarSlett