tirsdag 17. mai 2011

Drivhuset 17. mai

Da vi flyttet hit for 11 år siden var drivhus et av mine store ønsker. Det fikk jeg sommeren etter og
jeg har hatt glede og nytte av det i 10 år nå. De første årene hadde jeg mye tomater, men nå er det kun
til eget bruk.
 Bacobaen ser kjempeflott ut i år. Snart kan jeg henge den ut.
Det samme gjør amplene med hengeptunia. En uke til i drivhuset så ser de nok veldig bra ut.
 Prydtobbaken ser også vedlig fin ut, selv om ikke den er kommet så langt.
 Tomatplantene har aldri vært flottere enn de er i år. Dyrker kun sherrytomat.
 Zinniaen ser også veldig bra ut. Frø kjøpt fra Swallowtail Garden.
 Zinnia elegans (Benary`s giant Formula Mix (blue point).

 Litt forskjellig. Petunia, noen geraniumer og engletrompeter. Alle frø fra Swallowtail Garden.
 Har plantet noen av georginerøttene i potter inne i drivhuset. Dette er en nydelig rosa kaktusgeorgine.
Jeg kjøpte er rot for 4 år siden. I år fikk jeg 15 planter av den.
Resten av georginerøttene setter jeg rett ut. De kommer litt senere, men blir sommeren bra er de i
blomst i midten av august. Tror de står godt i drivhuset inntil videre. Kun 6 grader ute i kveld.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar