søndag 25. september 2011

Herlige dager i Perth

Kengerufot. En flott rød- gul variant.

Etter en uke i Perth, har jeg hatt mange fine turer i Bold Park. En utrolig flott plass om våren her i Perth. I år
kom jeg 14 dager tidligere enn i fjor. Mye nedbør og en kjøligere værtype gjør at våren nå er på sitt flotteste.
 Ville fresia. Det er fullt av de i skogkratt og rundt busker og trær. Duften er vidunderlig.Ca.10 cm høy.
 En lavt voksende vill lupin.Den lyser opp veldig fint sammen med alle de gule plantene som blomstrer nå.
 En søt gul løkblomst.

 Nydelig lys i skogen.
Denne gule er nydelig, kommer ikke på navnet.
Denne rosa har jeg drømt om et helt år. Trodde det var en form for gladiolus, men er ikke lenger sikker på det. Den lukter utrolig godt. Må sjekke videre hva det er.

En bitteliten søt rosalilla.
Endelig fant jeg også orkideer i skogen, selv om det er en av de mest vanlige på denne tiden. Søte er de iallefall.

Den nye nærlinsa fungerer kjempebra på de søte små.
Skogen er full av det som jeg tror er gladioler.
Flott grønnfarge i skogen. I bakgrunnen en flott furuskog.

1 kommentar:

  1. Topp dette! Gleder meg til å slå følge med deg på mange fototurer om ikke mange dagene...

    SvarSlett