torsdag 19. oktober 2023

Flecker Botanical Garden, del 2


Dette ble et spennende sted for oss begge to. Jeg fant hele tiden nye stier å gå på, og dermed dukket det opp mange nye planter jeg ikke hadde fått med meg første dagen. Einar fant også et tropisk drivhus, der inne var det en god del sommerfugler. Så han hadde det som "plommen i egget", men jeg koset meg med nye planter rundt omkring i parken.


Nydelige høyreist palmer. Utrolig mange sorter, uten at jeg har klart å sette meg så mye inn i "palmeverden".

Giant Costa Rico Red Moso Bamboo


Mange spennende grønnplanter inne i drivhuset. Skjønner godt at det blir brune blader i denne tørre stueluften vi har.


Grønnplanter inne i drivhus med høy luftfuktighet

En karnivore plante. Kjøttetende.

Heliconia Curtispatha


Nydelig bed.

Nydelige Ginger

Heliconia Yellow Dancer

En vakker kule som jeg ikke har sjekket navnet på

Red Torch Ginger 

Ennå en av våre stueplanter

Nydelige søtbananer

Heleconia bahai cv. Nappi Red

Den er bare lekker. Samme sort som over.   



Heleconia


Ping hanging Helconia

En lavt voksende Heliconia stricto

En Amaryllis

Pink Alpinia Purpurata Ginger 

En liten rosa "lekkerbisk"

Helt nydelig farge på denne

 
    Ennå en nydelig grønnplante

Shampoo Ginger


Enda en Ginger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar