onsdag 27. november 2019

Bundesgartenschau 2019 - Heilbronn

Årets vakreste blomsterbegivenhet.

Gleden var veldig stor da jeg oppdaget at årets Bundesgartenschau i Tyskland skulle arrangeres like i nærheten av et sted jeg skulle besøke sør om Frankfurt. Utstillingen foregår annethvert år i forskjellige byer i Tyskland. Her finnes alt for en som elsker hage. I år var denne utstillingen i Heilbronn. Et ca 40 hektar stort område ved en kanal, ikke langt fra jernbanestasjonen. Området hadde absolutt alt innen hagebrukt. Utrolig spennende kombinasjoner, store områder med planter i sand, veldig mye bruk av forskjellige prydgress i alle de flotte bedene. Mange nye sommerblomster som er lite brukt her i Norge, og som kanskje ikke passer i Trøndelag heller, dessverre. Jeg besøkte utstillingen kun 1 dag, men burde brukt 3 dager på den skulle jeg ha kommet over og virkelig fått sett alle de flotte detaljene.


Bildet over er tatt fra brosjyren vi fikk, alle andre bilder har jeg tatt selv.





Det flotte inngangspartiet.


Her var det mulig å ta en liten dukkert for de minste.


Det var laget utrolige mange koselige spisesteder inn i mellom alle plantene.





Alle de nye sortene med Amaranthus var imponerende.




Her var det vakker musikk til vannshowet.



Jeg falt pladask for disse beddene med Zinnia og vakkert prydgress.




Echinacea plantet i ren sand, tok seg veldig godt ut.




Liljer og prydgress.






1 kommentar:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett