lørdag 6. april 2013

Vår i lia - blåveisen er her.

Rykte har gått noen dager. I ettermiddag måtte jeg ta en tur i blåveislia for å se etter om det stemte at blåveisen var kommen.
I mellom snøbygene fant jeg frem fotoapparatet og skyndet meg i vei. Overraskelsen var stor da jeg fikk se at det både den blå og den røde varianten var i blomst.

Den røde varianten er utrolig vakker. Heldigvis bli det flere og flere av den for hvert år som går.

Helt utrolig vakker.

Flesteparten av de røde var bare i knupp ennå.

En av av de få som var kommet ut i full blomst.

Det beste vårtegnet av alle er blåveis i blomst.
 
Knuppene er utrolig vakre de også.

Knupper og utsprunget blomster i en vakker bukett.

Jammen kom jeg ikke over noen saftige tuer av den røde varianten.

Kan det bli vakrere?
 

1 kommentar: