mandag 31. januar 2011

DET SPENNENDE HUSET I HAGEN

Vest for Hannover, i byen Bad Oeynhausen bor vår gode venn Dieter. En person av de skjeldne. Akkurat som oss liker han blomster, natur og foto. Vi ble kjent med han tidlig på 90 tallet og har siden den gang hatt mange flotte turer til området. Bildet over viser det flotte drivhuset han hadde i hagen sin der han bodde da vi ble kjent med han.

Når vi klatret opp her, kom vi til et drivhus fylt med kaktuser.
I sin ungdom hadde han vært gartner og dyrket frem kaktuser for salg, nå er dette kun en hobby.

Kaktusene kunne være i drivhuset året rundt. Men om vinteren tok han igjen alle luker.

Kaktushuset var som et eventyr for meg, det var her jeg virkelig fikk øynene opp for kaktuser som hobby.

En Mammilari full av knupper

Mange spennende sorter

Som et eventyr. Besøkene hos Dieter gjorde det til at de 2 årene vi bodde i Spania, så var kaktuser min store hobby.
Jeg fløy runddt i alle gartneri jeg kunne finne og kjøpte små kaktuser for 5 norske kroner. Noen voks veldig fort, flesteparten kom med blomster. Det var en utrolig spennende og lærerik tid.
Jeg har fortsatt en del kaktuser, spennende nå også.
Alle fikk god pleie her

Så tenk om jeg kunne hatt noe sånt i toppen av mine trær her på Skatval. Det er lov å DRØMME

3 kommentarer:

  1. jøsses, for en flott kaktussamling!
    Skikkelig artig å se :)

    SvarSlett
  2. Hei Liv.
    Das war eine grosse Überraschung Deine Bilder von mir auf Deinen
    Blog zusehen. Jeg var veldig overrasket. Tusen takk for bildene.
    Hilsen Dieter.

    SvarSlett
  3. I was just going through the web for greenhouse. This blog helped with proper knowledge that helped me in understanding everything about it. Now, I have decided whether to go for these products or not. Plus from where can I purchase the same. I will suggest you all to read along with this blog and then proceed with a decision.

    Drivhus | Drivhus Til Salgs | Terrasse Tak | Polykarbonat | Polykarbonat Platter | Kanalplast | Drivhus Plast | Drivhus I Tre | PVC Gardin

    SvarSlett