onsdag 20. oktober 2010

Wave Rock

På vei til Wave Rock


Polytelis anthopeplus i et tre rett utenfor der vi overnattet.

Eucalyptus i blomst

Mange flotte steiner

En liten Wave Rock

Wave Rock, utrolig vakker

Herlig lys

Utsikt fra toppen

Utsikt nordover

Min første orkide. En Thelymitra.

Disphyma crassifolium.

Grevillea excelsior.
Vi kjørte forbi flere steder der det så ut som om det var slengt ut over med epler, til slutt ble vi så nysgjerrige at vi måtte stoppe. Det viste seg å være melon som voks vilt i veikanten.

Været har vært litt begge deler idag. Vi var ute litt tidlig på dagen da skein sola og det var varmt og godt. Plutselig var det som om alle sluser åpnet seg og det fosset ned. Nå har det småregnet et par timer. Det er litt godt det også, da kan en få tid til å se litt på alt en har opplevd de siste 14 dagene.
Vi besøkte Wave Rock for over en uke siden. Et spennende landskap med den 14 meter høye og 110 meter lange Waven. Det antas at den er dannet for over 2700 millioner år siden. Bølgen er dannet ved gradvis erosjon av den mykere rocken under øvre kant over mange århundre. Vi besøkte rocken litt tidlig på dagen, og vi hadde et nydelig lys som prydet den. I området var det også noen flotte saltsjøer og selvsagt også mange planter som jeg aldri hadde sett før. Ved en av saltsjøene vi stoppet var området dekket av Disphymra crassifolium, en typist plante i området på våren. Turen til Wave Rock er noe av det mest spesielle jeg har vært på her ned. Nesten magisk.















5 kommentarer:

  1. Fantastisk flotte bilder og motiv Liv!! Wave Rock meget spesiell. Man må bare bli imponert over naturkreftenes arbeid over lang lang tid. Ellers bare registreres at deres opplevelser er i skikkelig kontrast til sludd og slaps her hjemme. Skal hilse fra Helle!

    SvarSlett
  2. Takk for kommentaren. Nå har jeg fått med meg Wave Rock 2 ganger. I full sol og overskyet når jeg var der med Einar. Like flott begge ganger. I morgen drar vi litt sørover til Margaret River. Skal hilse fra gjengen her. Hils Helle.

    SvarSlett
  3. Hei! Her er noe for deg til du kommer hjem. Noe jeg fant på nett: En hagefotokonkurranse.

    http://www.igpoty.com/

    SvarSlett
  4. Tusen takk for tipset Lars Andreas. Skal få sendt inn når jeg kommer hjem. Nettet er litt håpløst her nede, så det hra ikke blitt så mange blogginnlegg som jeg tenkte. Vi har det supert.
    Takk til deg Edward. Vi er tilbake i Perth nå. Hils til alle!!

    SvarSlett