søndag 19. september 2010

Snart Australia

Noen av plantene jeg tok bilde av i Cairns













Dagene går så alt for fort. Det er mange ting som må gjøres i hagen før jeg lørdag 2.oktober drar til Perth i Australia. Jeg var i Australia for vel 2 år siden, men da bare i den østre delen av landet og Tasmania. Drømmen om å dra tilbake har vært der hele tiden, men at det skulle skje så fort hadde jeg ikke trodd.
Jeg besøkte mange botaniske hager der, både i Sydney og Melbourne. Men den mest imponerende var Flecker Botanical Garden i Cairns. Jeg gikk der i 2 hele dager, men kunne sikkert vært der hver dag i en hel uke. Jeg besøkte Cairns i andre halvdel av februar, og det var mange spennende planter som var i blomst. Det første jeg la merke til var at veldig mange blomster hadde veldig sterke og skarpe farger. Plantene var totalt forskjellige fra det vi har her i Europa. Jeg har ennå ikke funnet navn eller familier på mer enn noen få av dem. Jeg skulle både fotografere og ta video i tillegg til at jeg skulle nyte parken, så jeg fikk ikke notert ned noen navn dessverre. Det skal jeg prøve å være mye flinkere til denne gangen. Vårblomstringen er i full gang i Perth, så jeg vet jeg har masse spennende i vente, i tillegg til å besøke familien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar