tirsdag 16. februar 2021

Frankrike i slutten av mai måned - Arcachon nær Bordeaux del 2.



Været var nydelig, dagen var ung og jeg følte at jeg var kommet til et nytt paradis. Her måtte en bare få med mest mulig. 


Her inngangen til Parc Mauresque


Det var tidlig sommer i Arcachon, så bedene var ganske nyplanta.


Hortensiaen hadde nettopp kommet i blomst.



Rosene var en drøm. Det var bare å nyte. Sånn blomsterprakt er det ikke så ofte en ser her i Norge.


Flesteparten av rosene var stort sett klatreroser.


De små rosa som var ganske hvite inn mot midten, var veldig, veldig søte.


Nydelig vakker lakserosa farge.


Forholdsvis store og fylte.

            
He en mer rosa variant.


Denne sorten var mer orangefarget i midten.


De helt lys rosa.


Til slutt de små og søte med noen nydelige brune støvbærere.


Vakrere kan de nesten ikke bli.


Ved utgangen fant jeg denne flotte mosaikkpotten.


Nydelig beplantning rundt palmene.


Magnoliaen var også kommet litt i blomst.


Keramikkpotter var brukt der det var plass til en.


En tur innom den lille leiligheten min for å skifte sko og ta på litt lettere klær før jeg tok en titt på resten av byen.


Spennende vindusskodder var å se over alt.


En del av den vakre strandpromenaden.


Et lite tivoli for barn ved strandkanten.


Vakre strandhus.


Flott trekunst.


Denne hadde vært flott i hagen på Skatval.


Veldig søt denne også.


Lekestativ for barna .


Spennende mønster i sanden.


Et afrikansk sanddyr.


Dagen var plutselig på hell.


Nå kjente jeg at jeg var skikkelig sulten, men jeg var jo midt i smørøyet. Bare å finne et bra sted.


Det ble så jeg valgte en lett rødvin. Herlig å sitte her i varmen og bare kose seg.


Siden jeg var ved kysten, måtte det bli fisk til middag.


Solen gikk ned og himmelen ble farget i nydelige farger.


Mens sola gikk ned  og mørket kom sigende ganske fort, var det nok tryggest for meg å finne veien tilbake til leiligheten min. 

Jeg hadde allerede bestilt en lang båttur for å se på området rundt Arcachon til neste morgen.














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar