fredag 24. juni 2016

Annapurna Flower Trip. Everning day 3 and Morning day 4.


 
Hotel Milan i Ghandruk var det beste hotellet vi bodde på under hele trekket. Her følte en seg veldig velkommen. Betjeningen visste ikke det beste de skulle gjøre for oss. Maten var skikkelig bra, med godt utvalg. Rommene var koselige, med egen dusj og toalett og mulighet for å lade opp batterier til mobil og kamara. Utvendig var alt nymalt og godt vedlikeholdt. Skikkelig koselig over alt.
 
Masse perlargoner i potte. Vi befant oss nå på over 2000 meters høyde, så de var ikke kommet like langt som lenger nede ved elven.


Kart over området. Turmulighetene var mange. Her kunne en gå lange fjellturer på mange uker, men også korte turer på noen dager om en ville det.


Omgitt av bønneflagg ligger hotell Tibet vakkert til på en høyde. Bønneflaggene  som vi ser overalt i Nepal, skal bringe lykke.
 
Restauranten inne var også riktig koselig.


Før middagen fikk vi servert en nydelig snacks.


Til middag ble det en deilig potetpanne med grønnsaker og ost.


Jeg hadde tatt med et spill som heter Triominimos, et herlig tallspill som jeg har fått av min kjære danske venninne. Dette ble trofast spilt hver kveld under hele trekket. Til slutt ble Ang og Prasang rene spesialistene.
Det ble en tidlig kveld denne kvelden også. Litt over klokka ni var vi i seng. Det hadde vært en lang dag med mange spennende opplevelser, så jeg sovnet med en gang jeg la meg.              

Håpet om blå himmel var der hele tiden. Neste morgen var været ikke så verst, så jeg fikk se fjelltoppene gjennom om en lett skodde.
 
Annapurnafjellet  lekte litt med meg denne morgonen, men heller ikke i dag ville det ikke komme helt frem. Men nydelig der det viser sine snøkledde topper.

 
Her er en gruppe på 16 personer som var i Nepal for å klatre til toppen av Mount Everest. Papirene var ikke i orden, så de brukte dagene til å gå i fjellet i Annapurna.

En vakker rose er på vei til å springe ut.


Prasang pakker det siste i det nydelige morgenlyset.Temperaturen var rundt 20 grader allerede kl. halv åtte på morgenen. Dette kom til å bli en flott dag!

Eieren av hotellet tar en liten hvil etter at de fleste gjestene hadde lagt ut på dagens etappe.


Vi startet med å gå litt inne i landsbyen. Der var faktisk mange flere hoteller enn jeg var klar over. Vi hadde kun sett oss rundt i den andre retningen. Gledet meg veldig til denne etappen. Ang, guiden min, hadde sagt at vi skulle gå mest i skog, mellom noen små elver og fossefall. En god del blomster kom vi nok også til å få se på etappen. Det var med stor spenning vi tok til på litt motbakker da vi kom ut av landsbyen.


2 kommentarer:

  1. Hi,

    I am Milan and found this images when going through internet. I liked my father's image specially. Since you've visited the place, when you have little bit of free time can please review hotel Milan in tripadvisor please. If you type hotel Milan in ghandruk in tripadvisor, you should be able to find it quite easily.
    Regards
    Milan (Hotel Milan Ghandruk)

    SvarSlett
  2. Sorry, that I have not answer. I will do it tomorrow.

    SvarSlett