onsdag 18. mai 2016

En utrolig reise gjennom deler av verdens vakreste turområde i Annapurna, Nepal.

I dagene fremover vil jeg ta dere med på en reise gjennom vakre hager og kulturlandskap, små landsbyer, spennende skoger og sist men ikke minst gjennom en høyreist Rododendronskog med blomstrende Rododendrontrær på over 30 meter. Helt utrolig. Reisen startet 7. april fra Norge, med mellomlanding i Doha, Qatar før jeg landet i Katmandu 8. april. I Katmandu ventet guiden min Ang Sherpa i trekkingselskapet  Keep Walking Nepal. Tilfeldigheter gjorde at jeg kom i kontakt med Keep Walking Nepal. Det skulle vise jeg å være veldig lurt, guiden min hadde vært guide i 17 år, med mange turer akkurat i dette område. Jeg med min blomster- og fotointeresse fikk maksimalt ut av begge deler.


Fra Katmandu tok vi et innenriksfly til Pokhara, det tok i underkant av en halv time. En skikkelig spennende tur, som begynte med at vi fikk utleverte håndskrevne flybilletter. Innenriksflyplassen var ikke akkurat moderne, men vi ble sjekket godt, før vi fikk gå om bord i flyet. Flyturen gikk over et nydelig landskap. Vi landet trygt i Pokhara, som er det mest kjente turiststedet i Nepal. Her tok vi inn på hotell Barahi, et veldig bra hotell med et herlig svømmebasseng i hagen. Ettermiddagen ble brukt til å gjøre seg litt kjent i Pokhara. Strandpromenaden var skikkelig vakker, med mange gode restauranter med en flott utsikt mot Phewa Lake, den vakre innsjøen som Pokhara ligger ved. Trebåtene i alle de vakre fargene var et utrolig syn. Mange tok båt ut til Tal Barahi Temple som lå på en liten øy ute i innsjøen.
I neste innlegg vil dere bli bedre kjent med Pokhara.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar