søndag 1. november 2020

På tur i Mount Everest området - del 10.

Turen tilbake Namche gikk ganske fort. Ikke så mye opp og ned, og det var godt i dag. Både Bina og jeg gledet oss til å komme tilbake til det gode hotellet vi allerede hadde ligget på.


Pratap og Bina utenfor hotellet vårt.


Berre lekkert. Vi fikk jo akkurat samme rom som sist. Her skulle vi i alle fall ikke fryse.

I Namche er det folk og dyr i gatene hele tiden.

I dag kunne vi faktisk kjøpe pizza. Det var skikkelig godt etter flere dager med nepalsk mat.

Damene koser seg med maten.

Det var virkelig kjekt å se Ang igen. Han hadde ordna et lite overraskelse selskap i anledning bursdagen min. Det ble både kake og gave. Et nydelig nepalsk smykke i et flott smykkeskrin. Litt av en overraskelse. Og, selvsagt hadde alle gutta med med hvert sitt nepalsk sjal til meg.


Epletrærne hadde kommet godt i blomst siden sist vi gikk her.


Til stadighet møtte vi esel og hester med full last på ryggen.


Her var jeg alt for treg til å komme meg i sikkerhet. Dermed så jeg ingen annen utvei enn å komme meg opp på muren .
Foto Pratap Gurung.


Et nydelig sted for yoga og ro i sinnet.


Flotte bjeller.



Dyra gikk ofte fritt  i gatene. 



Et skikkelig koselig spisested. Dessverre skulle ikke vi stoppe her.


Koselig her også. Det ble deilig varm suppe på oss.


Ringblomster og primula .


Mange steder en har lyst til å stoppe. 


Det var mye mer blomster nå på tilbaketuren.


Gjennom koselige små landsbyer.


Et lite gartneri kom vi også forbi.


Potene til venstre hadde spiret bra på vel en uke. Det hadde rapsen også.


Søte idyller over alt. Litt trist at turen snart var slutt. Nå hadde vi bare en natt igjen i Lukla.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar