lørdag 18. april 2020

Bundesgartenschau 2019 - Heilbronn - del 3


Etter å ha gått ute i det varme sommerværet, var det godt å se seg litt om i de store teltene som var satt opp. Her var det både servering, og ikke minst utrolig mye å se for meg som elsker alt som har med blomsterdekorasjoner og nye trender innen dekorering både ute og inne.

Denne kommoden og veggen bak var nok et av høydepunktene. Her drømmer en seg tilbake til 60/70-tallet og "hippietiden"

Stilige lilla orkideer.

Når jeg ser dette, tenker jeg tilbake på en nydelig blomsterpark jeg besøkte i Cairns i Australia. Mye av blomstene som er brukt he,r kjenner jeg igjen fra den parken. Utrolig vakkert!

Nydelig hvit kengerufot. (Anigozanthos). Denne stammer som navnet sier fra Australia. Jeg har ikke sett den til salgs i Norge, men jeg vet den finnes å få kjøpt i Danmark. Dessverre må den overvintre inne og vil ha godt med lys og det skal samtidig være kjølig. Vakker er den i alle fall!

Eksotisk bord.



Heliconia og anthurium (flamingoblomst)

Et spennende innslag med all takløken, den nydelige røde sofaen som frisker opp blant alle hodene som er plassert inn mot det røde i bakgrunnen.

Herlig.

Kunne gjort seg godt med noen slike stoler ute i hagen. Den søte jenta i bakgrunnen hadde også gjort seg. Det hadde bordet også. "Det er lov å drømme".

Forskjellige sorter takløk plantet på en vulkansk stein.


Et nydelig lilla/hvitt innslag. Hvite liljer, allium, eustoma og en form for tistel var hovedingrediensene.

Røde roser, enkelt og veldig flott.

En nydelig dekorasjon i pastellfarger.

Bundesgartenschau arrangeres annenhvert år i Tyskland, og for den som elsker hage og blomster er dette en helt utrolig opplevelse. Men, sett av 2 dager, ikke bare 1, slik vi dessverre hadde gjort i fjor. Det var alt for mye å se på og rekke over på en dag. Neste anledning til å få se noe så utrolig flott og inspirerende er 2021 i Erfurt. For mer informasjon, se: https://www.buga2021.de/pb/buga/home





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar