fredag 5. august 2011

Flotte sommerdager.

 Dagene har gått så alt for fort denne sommeren. Flyttinga fra det gamle huset til det nye tok sin tid, og vi er nok ikke helt ferdige ennå heller. Først den siste uka har jeg hatt tid til å glede meg over alt som blomstrer ute. Og det fine været har gjort at petuniaen er kjempefin.
Frøene som ble kjøpt fra 2B seeds tidlig i vinter, har blitt til nydelige planter, til glede for både meg, slekt og venner. De tåler ikke noe særlig regn, men så lenge de henger under tak eller inn til en husvegg går det veldig bra. Skal prøve å overvintre noen av dem jeg liker best, så får vi se om jeg kan ta stiklinger til neste vår.

 De fylte røde med hvit kant er favoritten.

 De helt røde er også som en drøm. Stilkene er litt tykke og stive, så de har lett for å brekke om det blåser litt.

 De rosahvite er også veldig søte.
 En enkel stripet sort som blomstrer godt.
 Vakker som få.
 Blomstrene på samme plante kan variere ganske mye.
 En vakker lilla variant.
 Bildene taler for seg selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar