mandag 18. oktober 2010

To uker i Australia







Etter to uker her nede er jeg helt sikker på at dette må være paradis for en blomsterelsker. Hagene er som et eventyr. Har sett noen rosehager rundt her med svære oppstammede rosebusker. Blomstringen må være på topp nå, for de er fulle av store flotte roser. Ute i naturen er det også masse spennende å se. Blomkarsen er tydeligvis vill her nede og den dekker skogbunnen flere steder. Men jeg har sett at de har den i hagene også. I weekenden var jeg borti noen rhododendron også. Alt fra roser, blomkarser, rhododendron, solsikker osv er i blomst på en gang. Det er en merkelig opplevelse for meg som kommer fra Norge. Trærne er også et skue. På avstand er det ikke alltid en ser at der er blomster, men kommer en nærmere innpå er det en eller annen form for blomst på de. Noen andre er utrolig fargerike og lette å legge merke til. Ute i naturen har jeg også sett to orkideer, men av de mest vanlige sortene.
Ennå er bare halve ferien over .....

1 kommentar: