lørdag 28. august 2010

SMÅ OG SØTE

POTENTILLA nepalensis "Ron McBeath" i herlig kveldlys.

POTENTILLA nepalensis "Ron McBeath" sett rett forfra.

POTENTILLA nepalensis "Helen Jane"

POTENTILLA tonguei. En lav sort som passer godt i fjellhagen.

POTENTILLA tonguei tiller frem fra naboens blader.

POTENTILLA thurberi

POTENTILLA thurberi. Mørkerød og vakker.

Har holdt på i mange dager med prøving og feiling i å ta gode bilder av de Potentillaene jeg har i hagen min. Heldigvis fikk jeg prøvd videre før solen gikk ned i går kveld. Tidligere har jeg prøvd uten stativ og fant ut at det ble berre uskarpt og dårlig. Hver enkelt blomst er ganske liten, derfor skal det veldig lite til av vind eller bevegelser før det hele er mislykket.

Fikk på stativet etter at elgen var borte og fikk tatt noen brukbare bilder. Iallefall de beste jeg har tatt så lang!

2 kommentarer:

  1. Riktig flotte bilder. Har ikke sett de rosa før. Skulle gjerne hatt noen slike.

    SvarSlett
  2. Takk for titten i hagen din,mye fint.Her har jeg litt mindre dyr på besøk men rådyra spiser opp det di kan.Legger meg til som følger ;)

    SvarSlett