tirsdag 8. juni 2010

EN HERLIG ETTERMIDDAG

Pruhonice rett sør om Praha
Vannlilje

Rosen Parade fra 1953

Oversikt over Rosebedd

Rosen Mary Wallance fra 1924



Tenk hele 13 grader idag. Det begynner å likne på noe. Får nyte det mens en kan, for til helga er det meldt regn i bøttevis.
Rhododendroene kommer ganske bra, gikk over den idag. Den harde vinteren har tatt på, men heldigvis bare en som er helt død. Noen var bare igjen noen få levende grener på, så det tar nok en tid før de er som de var.


Men akkurat nå gleder jeg meg over at de fleste ser ut til å komme godt, en liten uke med tolmodighet så er de nok i godt i blomst.
I mellomtiden koser jeg meg med noen foto fra Pruhonice rett sør om Praha. Har besøkt parken 2 ganger, det er en drøm.Har aldri vært der når Rhododendroen er på sistt beste. Der er også en stor samling peoner, iris og roser. Ifjor da jeg besøkte parken var rosene på hell, men noen bilder ble det.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar